reklama

Básne

Rodná krajina, Mama, O láske, Nečakané stretnutie,Moja milá, Oblievačka, Pravá láska, Reštaurácia

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Rodná krajina

Poznám jednu malebnú krajinu,

ktorú by som nevymenil za inú.

Poznám krásne hory a volajú sa Tatry

a sú majestátne a hrdé, ako sa patrí.

Tu som sa narodil a tu aj žijem,

svoju totožnosť ťažko skryjem.

Žiť na Slovensku nie je vždy najľahšie,

ale verte mi, že sú krajiny, kde žije sa aj ťažšie.

Slovensko je krajina, moja domovina,

a každý Slovák v cudzine na ňu rád spomína.

Teší sa vždy domov, na svoju vlasť,

čo pomohla mu z detstva vyrásť.

Mama

Od malička sa o mňa najviac zaujíma,

ale poviem Vám, je to viac než príma.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vždy všetko na čas zariadi,

a ešte poumýva aj všetky riady.

Keď som chorý, vždy pri mne stojí,

a neprestajne sa o mňa bojí.

No ja mám optimistickú vyhliadku,

A verím, že zase bude všetko v poriadku.

Mať tú najlepšiu mamu na svete, ktorá vždy poradí,

Také niečo sa ničím nenahradí.

Preto nie je nič lepšie ako od začiatku,

Mať takú milú a obetavú matku.

O láske

Vždy sa to tak nevinne začína,

Keď láska sa z malého púčika rozpína.

Prvé kroky sú vždy veľmi neisté,

Ale o tom vie každý svoje, zaiste.

Jeden skúša na druhého rôzne znamenia,

a snaží sa o pokus bližšieho zoznámenia.

No stále sa vynorí v hlave otázka,

Či aj z druhej strany bude opätovaná láska.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako sa hovorí : Kto neskúsi, ten nezažije,

A možno sa vďaka tomu aj svadby dožije.

Nečakané stretnutie

Kráčam životom stále „sám“

a vždy sa s každým iba „hrám.“

No zrazu nastane tá chvíľa pravdy,

keď ľudia Ti tlačia do hlavy tú „hlúpu“ podmienku „mal by.“

Všetko sa mení, roky plynú,

a vždy zakaždým, hľadám inú.

Predstavy sa menia no podstata ostáva,

nech je to tá, čo radosť a úsmev rozdáva.

Nečakané stretnutie s nádhernou devou,

čo zakaždým obsype Ťa láskou a nehou.

Niekto o tom sníva stále, mne sa to však stáva,

že stretnem ju a vždy to so mnou „trochu“ zamáva.

Každý máme svoj osud, no možno sa tie naše dva raz stretnú

SkryťVypnúť reklamu
reklama

a nitky života sa ladne pretnú.

Stretnutie s ňou je vždy nečakané,

pretože nikdy neviem kedy a kde sa to stane.

Preto plánovať si stretnutia to nie je to pravé,

a preto stačí len chcieť a už to je na „mále.“

Nečakané stretnutie a jej vrúcne objatie,

to je to najkrajšie „zajatie.“

Táto chvíľka trvá iba okamih,

keď stretnú sa pohľady dvoch známych.

Vtedy svet okolo sa razom zastaví,

ale otázkou stále ostáva, či som ja ten pravý.....

Moja milá

Milujem Vás ako ranné zore na oblohe,

stali ste sa mojím teplom v mrazivých dňoch,

a v dňoch horúčav ste mojím vytúženým chládkom.

Naša láska rástla ako obilie, ktoré bolo zasiate na jar

SkryťVypnúť reklamu
reklama

začiatkom leta rozkvitlo do nevídanej krásy

a stále kvitne tými najkrajšími kvetmi našej lásky

Naše tajné stretnutia ma napĺňajú svetlom

Akým svieti mesiac keď je v splne

vtedy svet sa na okamih zastaví v nezastavitelnom zhone

Ste mojím všetko vždy a všade

Želám si aby sme spolu kráčali v rozkvitnutom sade

Cestou bez konca, aby sa naša láska neskončila posledným odbitím zvonca.

Váš oddaný tajný ctiteľ

Oblievačka

Veľká noc sa rýchlo blíži,

Bolo by dobré, trochu upratať si v chyži.

Napiecť, navariť

a pokojne chvíle v kruhu svojich najbližších prežiť.

Dievčatá by sa hlavne mali pripraviť na pondelkovú oblievačku,

Aby si chlapci mali čo strčiť do vačku.

Chlapci by mali zase na oplátku,

Vyoblievať v každom dome, každú babku

Aby každá žena bola zdravá a plná energie,

Mala by potom chlapovi naliať nech sa aj on napije.

Lenže prosím pozor chlapi,

Nech Vás bolesť hlavy na druhý deň netrápi.

Dodržiavať zvyky a tradície,

Ale nie tak, že sa každý chlap na mol opije.

Preto dávam jednu dobrú radu pánom

Nie každému z nás je súdené byť Dánom.

V striedmosti a rozumnosti je úspech pitia skrytý,

Preto prosím všetkých chlapov: „Len nebuďte opití!“

Potom majú ženy s nami zbytočné starosti,

A potom nám nedajú aj tri dni najesť a to všetko od zlosti.

Ženám zase odporúčam aby sa chlapom nebránili

A akékoľvek zábrany v tento deň zahodili.

Iba takýmto spôsobom sa dá tento deň prežiť v radosti a v pohode

Aby náhodou nedošlo v rodine k nezhode.

Radšej strávte tento deň v prírode a v pokoji

A vyhnite sa akejkoľvek nevôli.

Pravá láska

Prečo ľudia cítia smútok?

Vari im je lásky ľúto ?

A či niečo iné ich kvári?

Hádam to nie sú dáke čary.

To čo ich trápi z celej duše,

sú rôzne rozkoše ľudskej „vzrúše“

Človek stále niečo skúša,

osud svoj rád pokúša.

Potom sa vždy čuduje.

Prečo nič nefunguje?

Pre tých, čo sa stále pýtajú,

mám jednu, možno dobrú radu.

Láska to je pocit sladký,

ktorý ako prvý pocítiš od svojej matky.

Celým životom Ťa sprevádza,

na zlé chodníčky občas navádza.

No kým narazíš na tú pravú lásku,

na čele utŕžiš nejednu vrásku.

Pravá láska je vždy verná,

jej cena je nesmierna.

Preto pravú lásku si stráž

a jej dôveru a pomoc si vždy váž!

Možno to znie ako klišé,

no aj v rozprávkach sa často píše.

Princ hľadal a našiel pravú lásku

a opýtal sa jej tú závažnú otázku.

Po odpovedi o ktorej celý život sníval

sa celý jeho svet zrazu inak hýbal.

Vzali sa a boli spolu šťastní,

pre oboch to bol život prekrásny.

Čo viac si človek môže priať,

keď pocit lásky pri srdci ho bude vždy hriať.

Verím, že sa to aj mne raz podarí,

Keď budem s mojou milou stáť pri oltári.

Keď zaznie naše spoločné ÁNO

budem sa vždy šťastný prebúdzať každé ráno.

Viem, že naša láska vydrží až do smrti,

veď takto to je aj v rozprávkach pre deti.

Preto náš spoločný život chcem premeniť v rozprávku,

kde našiel som moju krásavicu ryšavku.

Reštaurácia

Podobne ako do reštaurácie, vchádzame do života,

čašník nás úprimne a vďačne privíta.

Hneď slušne sa nás opýta, že čo si prosíme,

a my sa hneď jedálneho lístka- podobne ako života zhostíme.

Ponuka je pestrá, ba priam až bohatá,

vybrať si tak, aby bol človek spokojný, je vždy voľba zložitá.

Prvý chod už sa nesie, žeby to bola polievka?

Veľmi som zvedavý, čo dostal som do vienka.

Vyzerá a aj chutí výborne,

podobne ako detstvo bolo pre mňa skvostne.

Po nej prichádza hlavné jedlo dňa,

sloboda v dospelosti- tej sa nič nevyrovná.

Môžeme si ho aj okoreniť a poriadne dochutiť,

a popri tom svoju hlavu rôznymi omamnými látkami mútiť.

A myslíme si ako žijeme svoj život naplno,

pri tom všetkom rozmare zabúdame, koľko úmyselne porušujeme zákonov.

Po hlavnom jedle čašník prináša zákusok,

v starobe mali by sme sa zastaviť aspoň na kúsok.

A popremýšľať nad tým, či sme žili tak ako sme chceli,

pretože každý z nás skončí v rovnakom cieli.

Nakoniec čašník prináša účet,

a my rozmýšľame, či máme čím zaplatiť,

v tejto situácii do dávnych čias chceli by sme sa vrátiť.

No čašník nepočká, pretože účty sa platiť musia,

vyúčtovať na konci musia všetci, čo žiť svoj život si skúsia.

Každý sa spolieha na to, že účtovať bude až potom,

no nikto z nás nevie, kedy dohorí mu celá sviečka aj s knôtom.

Preto účty platiť životu treba vždy včas,

pretože on si počká práve na nás.

Po zaplatení môžeme odísť,

a bez dlhu so životom sa rozísť.

Potichu odídeme do večnosti

pritom každý verí, že ide v ústrety blaženosti.

Jaroslav Spodniak

Jaroslav Spodniak

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Moje záľuby sú : písanie, čítanie, internet a zábava. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu