Manipulácia a médiá

Autor: Jaroslav Spodniak | 4.12.2013 o 12:00 | (upravené 4.12.2013 o 12:57) Karma článku: 6,11 | Prečítané:  1047x

Médiá sú všade okolo nás a stále sa nám snažia nanútiť ich názor a prezentovať ho ako svoj. Médiá nami manipulujú od rána do večera a najčastejšie sa to deje cez reklamy.

Keď si predstavím slovo reklama vyskočí mi ako prvé slovo KLAM, ktoré je tam nenápadne skryté. Je to iba náhoda? Myslím že nie, lebo reklamy vo väčšej miere podávajú klamlivý obraz o skutočnom produkte a pritom, ako sa hovorí: dobrý produkt nepotrebuje reklamu, ten sa predá aj sám. V dnešnej dobe je reklama na každom kroku a tak sa jej vplyvu nevyhne nikto z nás. Je nenápadným červíkom, ktorý sa zavŕta do nášho podvedomia a ovplyvňuje aj pri bežnom nákupe, kde bojuje o výhru nad naším šetrným uvažovaním a povedzme si úprimne, že často krát vyhrá, pretože vtedy nám prebehne pred očami daná reklama a povieme si: „Veď to bolo v reklame, tak to musí byť kvalitné, keď to bolo v reklame.“Vyrušujú nás skoro stále a vždy, niekedy mám dokonca pocit, akoby som v televízii nesledoval filmy, počas ktorých dávajú reklamy, ale že sledujem reklamy, počas ktorých sa sem tam vyskytne film. Pripúšťam, že niekedy môžu byť aj reklamy s vtipnou myšlienkou a môžu človeka aj pobaviť, ale určite to nie je pri každej reklame.
Je na každom z nás, či sa necháme zlákať týmto priestorom, ktorý nám ponúka ideálny svet dokonalých produktov s ktorými sa staneme príťažlivými a neodolateľnými alebo sa staneme iba pasívnymi konzumentmi, ktorí majú vlastný názor.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KULTÚRA

Skúsili sme prejsť ilegálne z Mexika do USA. Vypustia psy a mieria na vás samopalom

Oscarový režisér nakrútil unikátnu virtuálnu realitu.

KOMENTÁRE

Vydrží to ešte Most alebo padne?

Trpezlivosť voličov nemožno skúšať donekonečna.


Už ste čítali?